המזרחן פרופ' זיסר: "אין 'מזרח תיכון חדש', אופי האזור נשאר כשהיה"

    מהדורת הבוקר No Comments on המזרחן פרופ' זיסר: "אין 'מזרח תיכון חדש', אופי האזור נשאר כשהיה"

    פרופ' אייל זיסר ב'מהדורת הבוקר': "יש לנו מדינות ערביות שמכונות לעבוד איתנו וזה חשוב, אולם זה לא מזרח תיכון חדש. עדיין הטרור איתנו. ארגונים שפועלים בהשארת דאעש מסיטים את המחבלים לבצע פיגועים ברשתות החברתיות, יחד עם הסיכסוך הלאומי גורם לתוצאה של מחשבה לבצע פיגועים"

    צילום: משרד החוץ, לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אייל זיסר, מזרחן מאוניברסיטת תל אביב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על גל הטרור: "לא היה מזרח תיכון חדש אז בשנות התשעים וגם לא היום, זה אותו מזה"ת ישן, מוכר ולפעמים אכזר. יש בו שינויים, בזה שיש כוחות בעולם הערבי שמוכנים לשתף איתנו פעולה ואת זה צריך לחזק אבל זה לא משנה את אופי האזור".

    לדבריו "היום מערכת הביטחון מתייחסת לאיום האיראני כאיום הקיומי המשמעותי, ולמול איום כזה היערכות הכוחות המחודשת באזור והידידות עם חלק ממדינות ערב היא חשובה לצורך אותו עניין, אבל בכל הקשור לחיי היומ-יום כאן ועכשיו זו אותה מורכבות. אני כן רוצה להאמין שעם השנים אנחנו מתחזקים ומתעצמים יותר והדברים משתפרים. אבל אין שינוי במהות".

    הוא התייחס לפיגוע האחרון ולזיהוי המפגעים עם דאע"ש: "דאע"ש כארגון לא קיים, אבל בכל העולם יש ארגונים ואנשים שפועלים בהשראתו. גם בישראל ראינו את זה כשדאע"ש היה בשיאו. הפעילות של דאע"ש במערב זה לא קבוצות חמושות אלא אדם שקם בבוקר ומבצע פיגוע".

    עם זאת הוא הוסיף: "אני לא חושב שגרמנו עם המפגעים ה'קודמים', יש כאן לצערי מספיק אנשים עם מוטיבציה וצריכים להיות ערניים. היו לנו פיגועים קשים בעבר".



    0 תגובות